Kékes Turista Egyesület - részletek a természetből
„Gyertek velünk, ...mert egyedül nem megy!”

Beszámolók

Picurka túra

2010. szeptember 05.
Előző nap délutánján beborult az ég, este éjszakában nyúlóan órahosszakig szakadt az eső.
Kisgyerekes túrának annyi, tehát vasárnap szabadnapom lesz – gondoltam.

Vasárnap reggel azért minden kellő eszközzel felpakolva elsétáltam a buszmegállóig, ahol senkit nem láttam hátizsákkal. Igen, erre számítottam. Azért Mátrafüredre csak fel kell menni, hiszen az is egy gyülekező pont.

Éppen a „gyorsan megfordulok, s milyen házimunkát is intézek el a váratlanul szabaddá vált pár órában” gondolatokban mélyültem, amikor az automaták takarásából kiszaladt egy galamb, s utána Bárdos Viki, első osztályos, 10-es jelvénnyel rendelkező törzs-túratárs. Mint kiderült, a berendezések két oldalán álldogáltunk eddig türelmesen, én egyedül, Õ az anyukájával.
No jó, mivel száz ágra süt a nap, akkor 3-an gyorsan leszaladjuk az útvonalat.

Mátrafüreden a patak melletti parkolóban kavics-focival múlattuk az időt, mert a 9 órát illik megvárni, ha már a plakát azt hirdeti indulásnak. Míg mi követ rugdosgattunk, érkeztek sorba az autók. Különböző sebességgel, de mindegyik leparkolt a patak oldalában, s mindegyik hozott felnőttet is, gyereket is, akik nem ijednek már meg egy előző napi esőtől. Sőt, az egyik autó kutyust is hozott. Így rövid köszöntő után 19-en (+ Fifi kutya) indultunk útnak a Máriácska felé.

Ennek a túrának a jelkép állata a SÜN volt. Megbeszéltük, hogy mivel igazi téli álmot alszik, sok ennivalót kell keresnie, fel kell hizlalnia magát, hogy életben tudjon maradni tavaszig. S mivel nem túl okos, segítünk emlékezni, merre járt, készítünk útvonal botot.
Haladtunkban az élőhelyeket, felszíni formákat különböző színű fonalakkal jelöltük a boton.
Az erdős részt zölddel, a tisztást világossal, a vizet kékkel jelöltük. A forrásnak kis farkincát is hagytunk, ezzel is tanítva a gyerekeket a térkép jelöléseire. A Báb Sün Balázst felváltva vittük.

A Máriácskánál a nálunk élő kelet-európai sün jellegzetességeivel, életmódjával ismerkedtek a résztvevők, de beszéltünk a közelmúltban fellendülésnek indult süntenyésztésről, s az afriaki illetve a nagyfülű sün hobbiállatként tartásáról is érdekességként.
A Rákóczi –forrást elérve megörültünk a felújított táblának, amin a víz fohásza olvasható. Megkóstoltuk a vizét, (persze kis pancsolgatás is volt) a résztvevők megkapták a sün matricát igazolásként, Sün Balázst megitattuk.
A Muzsla oldalában találtunk érett, finom vadalmát, amivel megetettük Sün Balázst (így már csak kibírja tavaszig) de az erdő gyümölcse az igazi pocakokba is jó volt!
A Muzsla kilátónál papír kilátót kötöttünk a botra, majd zöld színű fonál következett, mert a tájban való gyönyörködés után erdőben haladtunk.
A legszélső utca aszfaltjára érve szürkéztünk egy kis botszakaszt, majd az út végét jelölendő mindenki odakötötte saját sünjét is. Az útvonal bot segítségével felidéztük, merre is járt, s Zsombi meg is számolta a színszakaszokat.
Sününk ügyesen visszatalált a kiinduló helyére –velünk együtt.

Búcsúzáskor örültem, hogy már ilyen sokan vannak, akik nem mondanak le a szabadban való mozgásról pár órával azelőtti csobogó égi áldás miatt – így én is sétáltam egyet a jó levegőn, csodás napsütésben, unalmas háztartási teendőket mellőzve.
A hirtelen megszervezett „telekocsi” programnak köszönhetően ebédre mindannyian otthon voltunk, s még a cipőnk széle sem lett sáros.
Ezt csak azért tartom fontosnak, hogy a következőkben még többen legyenek bátrabbak.
Várjuk a kicsiket és nagyokat október 3.-án!

Tóthné Kelemen Mária

LEGUTÓBBI HÍREINK

FONTOSABB ESEMÉNYEK

ESEMÉNYNAPTÁR

2024. október

2024. november

2024. december

BEJELENTKEZÉS

Ha a kekesturista.hu oldalon minden funkciót el szeretnél érni, be kell jelentkezni!

Felhasználónév:

Jelszó:

REGISZTRÁCIÓ

Ha még nem regisztrált látogatónk, akkor itt megteheti!

1plusz1 százalék
Várak a Mátrában
Rákóczi túramozgalom
Keresztek nyomában túramozgalom
Egererdő Zrt.
Expodom
Kékes Turista Egyesület - 3200 Gyöngyös, Petőfi Sándor út 32-34. - info@kekesturista.hu